Att hitta på saker tillsammans.

Det finns en tjej, förutom min flickvän såklart, som gör att föräldraskap känns väldigt tryggt och avslappnat för mig. Denna tjej är fyra år gammal och är lillasyster till min flickvän. Vi har varit tillsammans sen en bra tid innan hon föddes och därför har jag sett hur hon har växt upp från det att hon föddes. Låt oss kalla denna tjej för W för enkelhetens skull. W är nämligen hemma hos oss väldigt ofta, i princip dagligen, vilket gör att jag har fått se hur hon utvecklats och varit under hennes liv. Det gör det förstås mycket enklare för min del att förstå vilket ansvar det är att bli en familj.
 
Något som jag tycker är viktigt, när W är här, är att försöka vara lyhörd efter vad hon vill göra. Därför brukar vi ofta hitta på saker tillsammans och ha små projekt! Det senaste är att vi planterar saker, som W självklart vattnar och ser efter varje gång hon är här!
 
Vi har bland annat planterat socker ärtor och paprikor:
 
 

Kommentarer:

1 Julia Wisniewska:

skriven

Så fina bilder!

Kommentera här: